Disleksijas gadījumā vecāki nezina, ko darīt. Psihologi bieži saka, ka tie vienkārši ir “citādi bērni”, bet kam no tā ir vieglāk.
Vēl vecākiem bieži saka, ka vispār neko nevajag darīt. Vienmēr gribas pajautāt, un kurš atbildēs par tādu padomu?
Pirmais, kas jāzina vecākiem, ka disleksija mēdz būt ļoti atšķirīga. Viens iemesls – ja ir traucēti runas centri, un pavisam cita situācija, ja ir traucēts galvas smadzeņu pieres un deniņu daivas darbs. Tāpēc diagnostikā speciālists jānosaka, kāds ir iemesls, un saskaņā ar to jādarbojas.
Aplūkosim variantu, ja disleksijas iemesls ir runas centra traucējumi. Šajā gadījumā bērnam būs vērojami loģikas traucējumi, jo par loģiku un runu ir atbildīga viena un tā pati galvas smadzeņu puslode. Kā rezultātu var novērot, ka nedarbojas telpiskā domāšana. Uzreiz būs problēmas ar matemātiku.
Tādu traucējumu gadījumā radīsies problēmas ar verbālo-loģisko domāšanu, tāpēc ka nav pietiekami attīstīta abstrahēšanas funkcija. Atbilstoši, jāattīsta asociatīvā domāšana.
Visu augstāk minēto procesu attīstībai nepieciešams labi saskaņots abu pusložu darbs.
Kā darboties? Izgriezt figūras un lūgt bērnam salikt to daļas pēc parauga. Lieliski noder jebkuri galvas mežģi. Bērna attīstībai ļoti labi var izmantot loģikas rotaļspēles.
Tēlainās domāšanas attīstībai lieliski der origami.
Ja vecāki nezina, kā darboties ar bērnu, tad aicinām uz individuālu diagnostiku pie Jeļenas Zelis, psihologa, kuras specialitāte ir bērnu attīstība. Diagnostika notiek tikai bērna dzimtajā valodā un noteikti vecāku klātbūtnē. Vecāki skatās, kādus uzdevumus bērnam ir grūtāk pildīt, un mājās pēc parauga var darboties ar viņu.