Irina Lando vada bezmaksas seminārus vecākiem par darbošanos ar bērniem, par bērnu atmiņas attīstīšanu, par palīdzību bērnam mācībās un skolas programmas apgūšanā.
Uzmanība nav iedzimts dotums. Uzmanību var un vajag attīstīt, lai izglītojamie spētu apgūt skolas programmu.
Tagad ir ļoti moderni pievērst uzmanību izklaidei. Bet sanāk, ka mums ir dubulti standarti, jo diez vai pieaugušie var darbā pateikt savam priekšniekam – ja būs interesanti, es strādāšu, bet ja nebūs – tad nestrādāšu. Tie, kam ir savs bizness, diez vai uzdos jautājumus padotajiem par tēmu, cik lielā mērā viņiem ir interesanti pildīt priekšnieka rīkojumus.
Tāpēc, skatoties uz savu bērnu, jāuzdod sev jautājums: cik gadi būs šim konkrētajam bērnam, kad viņš varēs piespiest sevi pildīt izglītošanai nepieciešamās darbības (kā minimums, atvērt mācību grāmatu un sākt risināt uzdevumu, lai pēc tam jau kļūtu interesanti to risināt).
Tikai nedaudzi vecāki saprot, ka mūsdienu skola ir zaudējusi ļoti svarīgu funkciju – disciplīnu. Mūsdienu skolotājam nav varas, lai liktu bērnam sēdēt stundā un klausīties. Skolotājam vienkārši nav iedarbības varianta uz izglītojamo, ja tas nespēj koncentrēt uzmanību, un nevar saprast mācību vielu. Nav iedarbības mēru, tāpēc daudzi izglītojamie atļaujas nekorekti uzvesties stundās, neļaujot tiem, kas grib iegūt jaunas zināšanas, dzirdēt to, ko saka skolotājs.
Tas, ka bērni tagad iet uz skolu, apmeklē nodarbības, nebūt nenozīmē, ka viņi mācās. Lai saprastu izlasīto, iegūtu jaunas zināšanas, apgūtu jaunu materiālu, nepieciešams, lai būtu attīstīta uzmanība, atmiņa un neatlaidība. Bez šiem procesiem izglītošana nevar dot labumu vai kādu rezultātu.
Lielākā daļa vecāku ar trīsām atceras veco izglītības sistēmu, bet ir pārliecināti, ka tagad skolā vienkārši ir sākuši ne tik stingri pasniegt. Bet skolotājiem nav iespējas likt klausīties vai vismaz netraucēt citiem, ja kāds bērns grib stundā runāt.
Visatļautība noved pie tā, ka bērni ir pārliecināti, ka viņi principā var noturēt uzmanību, bet vienkārši negrib. Bet jūs pievērsiet uzmanību tam, kā bērns var noturēt uzmanību. Cik laika viņš veltī jauna materiāla studēšanai, dodot rezultātu, nevis demonstrējot procesu. Tā ir ļoti svarīga tēma, jo bērni pierod, ka skolā var sēdēt un neko nedarīt, bet pēc tam, kādreiz, kad viņiem kļūs interesanti, viņi varēs mācīties un iegaumēt. Ak vai! Ja līdz pusaudža vecumam nebūs izveidotas izglītošanai nepieciešamās iemaņas, bērns nevarēs mācīties.
Irina Lando vada bezmaksas seminārus vecākiem un skolotājiem. Ir arī iespēja organizēt bezmaksas seminārus skolēniem, kas regulāri notiek dažādās skolās.