Kā palīdzēt otrklasniekam? Brīvdienās Lando darbojas attīstoša programma „Mācības bez mocībām” otrklasniekiem.
Diemžēl Eiropā nav attīstības normu. Mūsdienu skola nespēj novērtēt, vai bērns ir sagatavots skolai. Ne visi vecāki apzinās, ka pēc attīstības līmeņa (tas ir, atbilstības savam vecumam) mūsdienu otrklasnieki visbiežāk atbilst piecgadīga bērna labam līmenim padomju laikā.
Novērtējot attīstības līmeni, jāņem vērā daudzus rādītājus. Vecāki nezina, ka nav tāda jēdziena „nedaudz uzmanīgs”. Jānosaka, kādi uzmanības rādītāji nedarbojas. Piemēram, pats svarīgākais uzmanības rādītājs ir apjoms. Cik reizes bērnam jāpaskatās uz tāfeli, lai pārrakstītu vārdu svešvalodā, piemēram, angļu valodā? Jo lielāku vārda daļu bērns var noturēt atmiņā, jo ir mazāka kļūdas pieļaušanas iespēja.
Cik reizes bērnam jāpaskatās uz tāfeli, lai pārrakstītu trīsciparu skaitļu saskaitīšanas piemēru?
Uzmanības pārslēgšanas ātrums parāda, cik ātri bērns var iekļauties mācību procesā pēc tam, kad viņam sola biedrs ir uzdevis jautājumu. Pārbaudot uzmanības pārslēgšanas ātrumu, jūs varēsiet saprast, ja bērns stundā runā, cik ātri tad viņš atkal varēs sākt saprast skolotāja mācību tēmas skaidrošanu.
Ļoti svarīgs rādītājs ir uzmanības noturība. Vecāki bieži priecājas, ka bērns iegaumē te divus vārdus, te – septiņus. Un nomierina sevi tādejādi, ka principā bērns var iegaumēt uzreiz septiņus vārdus. Bet nenoturīga uzmanība noved pie tā, skolotāja mācību tēmas skaidrošanas laikā bērns dzird, piemēram, otro, devīto vai piecpadsmito vārdu, bet nākošajā reizē – trešo, sesto un desmito. Un nav skaidrs, kādus vārdus instrukcijā vai skaidrošanā bērns uztvēra šoreiz un kādus sapratīs nākamreiz.
Visas šīs lietas jāattīsta un jānoslīpē. Uzmanība nav iedzimta iemaņa, uzmanību vajag un var attīstīt.
Vēl astoņus gadus atpakaļ licencētā Mācību centra Lando pedagogi bija pārliecināti, ka nāksies pastāvīgi pilnveidot mācību programmas. Bet mūsdienu izglītības sistēma diemžēl ir pilnīgi degradējusi izglītojamos, bērni neiet uz priekšu, bet vienkārši gaida, kad viņiem pateiks pareizo atbildi. Daudzi otrklasnieki neprot domāt, un tāpēc bieži otrklasnieki, izrādās, vienkārši nav gatavi skolai.
Izveidot otrai klasei nepieciešamās iemaņas, iemācīt otrklasniekus noturēt uzmanību, paskaidrot, kāpēc ir jāmācās, Lando mēs visu to darām, pamatojoties uz otrās klases programmu.
Pats bērns bieži nevar paskaidrot vecākiem, ko tieši viņš nav sapratis stundā. Viņš vienkārši saka, ka viņam nav interesanti stundā. Kā palīdzēt otrklasniekam? Brīvdienās otrklasniekiem Lando darbojas attīstoša programma „Mācības bez mocībām”. Pedagogs lieliski paskaidro, un bērni saprot, ko no viņiem grib skolā.
Tieši tāpēc otrās klases programmai nosaukums ir „Mācības bez mocībām ”.