Irina Lando skolās regulāri vada informācijas ātras iegaumēšanas un atmiņas attīstīšanas nodarbības izglītojamiem. Nodarbības skolās Irina Lando vada bez maksas.
Pirms pavasara brīvdienām Irina Lando vadīja četras atklātās stundas Jelgavas skolā nr. 6. Ātras iegaumēšanas bezmaksas stundas apmeklēja pirmās klases, divu otro klašu un ceturtās klases izglītojamie.
Ātras iegaumēšanas iemaņas pirmklasniekiem izrādījās kas pilnīgi jauns. Pirmklasnieki uzzināja, kā var ātri iemācīties dzejoļus, kā pēc attēliem var iegaumēt vārdnīcas vārdus, jo līdz sestai klasei nāksies iemācīties nedz daudz, nedz arī maz – pieci simti sešdesmit vārdnīcas vārdus, uz kuriem neattiecas ortogrāfijas vispārējie likumi.
Izglītojamie kopā ar Irinu paspēja paspēlēties spiegu skolā un izpildīt vairākus īstus spiegu uzdevumus.
Izglītojamie uzvedas pavisam dažādi. Daudzi vēl paliek pilnīgi bērni, kas nesaprot starpību starp skolu un bērnudārzu. Kāds nāk uz skolu ar rotaļlietu, kāds pastāvīgi liek pildspalvas un flomāsterus te ārā no penāla, te liek penālā iekšā.
Bērni ir bērni. Bet skolas programma tādēļ vieglāka nekļūst. Lai to apgūtu jāiemācās klausīties un dzirdēt skolotāju.
Populāra pieeja, ka tieši skolotājam jāieinteresē bērnu liekas divkāršu standartu pieeja. Ko var izdarīt skolotājs, ja pirmklasnieks stundas laikā pieceļas, paņem mobilo telefonu un iziet no klases?! Nobiedēt, atņemt telefonu, ar spēku apsēdināt vietā? Ieinteresēt, pastāstīt pasaku, uzdejot?
Skolai ir atņēmuši disciplīnas funkciju. Ja agrāk skolotājam bija iedarbības sviras uz bērnu caur disciplīnu, tagad ir kategoriski aizliegts bērniem izteikt piezīmes. Bet kādā veidā skolotājam jākontrolē klasi?
Vēl ir interesants fenomens – tie ir vecāki, kas piedalās visās stundās. Pieņemsim, viņu bērns ļoti daudz lasījis, lieliski attīstīts un aktīvi uzvedas stundā, tiesa, pārtraucot visus, arī skolotāju tajā skaitā, jo bērnam ienāca galvā ģeniāla doma, ar to nekavējoties jādalās. Tāda bērna mamma ir ļoti priecīga, ka viņas izglītojamo neviens nepārtrauc, uz viņu nespiež un neieliek rāmjos. Bet es, lūk, domāju, vai es gribētu, lai mana bērna klasē kāds pastāvīgi runātu no vietas, un visa uzmanība tiktu veltīta tikai vienam aktīvajam bērnam? Kas ir jādara pārējiem divdesmit deviņiem, ja viņiem neļauj atvērt muti? Vai viņiem patiešām ir interesanti klausīties viena izteicienus? Kur tad ir dažādu iespēju princips?
Stundā nācās pastāstīt pasaku par Pitagora skolu, kurā pirmos trīs gadus izglītojamiem jāklusē un tikai jāklausās skolotāju, lai pēc tam varētu novērtēt katru viņu skaļi izteikto vārdu. Un tikai tiem, kas klusēja un klausījās, Pitagors atklāja savu izcilo tabulu – Pitagora tabulu, ko mēs zinām kā reizrēķina tabulu.
Gribētu atgādināt vecākiem, ka izglītošanas process nav tikai divpusējs – skolotājam jāprot mācīt, bet izglītojamam jāprot mācīties, pretējā gadījumā nekas nesanāks. Bet tagad šis process kļūst trīspusējs. Skola vairs nespēj veikt disciplinēšanas funkciju. Skolotājs nevar piespiest izglītojamo mācīties. Tādejādi viss, kas saistīts ar disciplīnu un audzināšanu gulstas uz vecāku pleciem. Bet arī visa atbildība par to, kā bērns uzvedas jau pilnībā gulstas uz vecākiem, nevis uz skolotājiem.
Atcerēsimies, kādus skandālus sarīko daži vecāki, ja bērnam skolā izsaka piezīmi. Bērni to saprot ļoti ātri un sāk to izmantot. Tādejādi, tagad vecākiem nāksies dalīt ar skolotāju savu atbildību par izglītošanas rezultātu.
Irina Lando vada bezmaksas ātras iegaumēšanas un atmiņas attīstīšanas nodarbības skolās. Jūs varat pierakstīties uz bezmaksas nodarbībām, piezvanot uz ofisu pa telefoniem (+371) 29433553 (+371) 67273009 Rīga, A. Čaka iela 85/85, www.lando.lv